The Home Depot
21421 Shellhorn Rd
Ashburn, VA 20147
703 726-2883
Retail
Distance: 1.68 miles away
Lowe's
45430 Dulles Crossing Plz
Sterling, VA 20166-8920
703 948-0010
Retail
Distance: 3.04 miles away
TART LUMBER
22183 Shaw Road
Sterling, VA 20166
703-450-5880
| Wholesale Distributer
Distance: 3.48 miles away
View All Results
ENLARGE
  • Satin Nickel
    Satin Nickel
    Satin Nickel
  • Polished Chrome
    Polished Chrome
    Polished Chrome
  • Satin Chrome
    Satin Chrome
    Satin Chrome
  • Venetian Bronze
    Venetian Bronze
    Venetian Bronze
Current Finish:

Contemporary SmartCode Deadbolt with Z-Wave Technology

Model: 910CNT ZW 15 SMT

Function: Smartcode Deadbolt with Z-Wave

The SmartCode Deadbolt with Home Connect Technology featuring Z-Wave enables the door lock to wirelessly communicate with other devices in home. The lock allows the user through a web enabled device to remotely check the door lock status, lock or unlock the door and receive text or email messages.
  • The motor-driven deadbolt latch allows for true remote locking and unlocking.
  • SmartKey cylinders feature a stainless steel side locking bar, racks and pins for increased strength and security
  • Patented side locking bar technology offers improved security by protecting against lock bumping, an attack technique used to defeat conventional pin & tumbler locks
  • Lifetime mechanical and finish warranty. 1 year electronics warranty.
  • Do not use prints made from this website to mark distances.
    Due to individual printers, dimensions on installation instructions may not print at an accurate scale.

  • Kwikset products are backed by one of the most comprehensive warranty programs available. You can feel confident that with the purchase of Kwikset you have selected the best quality product, backed by the best customer service available.

    This product comes with a lifetime mechanical and finish warranty to the original residential user of Kwikset against defects in material and workmanship as long as the original user occupies the residential premises upon which the product was originally installed. One year electronic warranty. This warranty DOES NOT COVER scratches; abrasions; deterioration due to the use of paints, solvents or other chemicals; abuse; misuse; or product(s) used in commercial applications. Upon return of a defective product to Kwikset Corporation, Kwikset may repair or replace the product or refund the purchase price. Kwikset is not liable for incidental or consequential damages. Some states do not allow the exclusion or limitation of incidental or consequential damages, so the above exclusion may not apply to you. This warranty gives you specific legal rights and you may also have other rights that vary from state to state. If a mechanical or finish defect occurs, please call 1-800-327-LOCK (5625) in the U.S. and Canada or return it to Kwikset Corporation, Consumer Services, 19701 Da Vinci, Lake Forest, CA 92610. For customers outside of the U.S. and Canada, claims under this warranty must be made only to either the place of purchase or to the listed importer.

    Consumer Services
    19701 Da Vinci
    Lake Forest, CA 92610
    1-800-327-LOCK
  • No specialty functions available
  • Contemporary SmartCode Z-Wave Deadbolt in Satin Nickel is rated 3.8333 out of 5 by 12.
    Rated 5 out of 5 by from Works as advertised We purchased one and installed it on our front door -- we wanted to be able to leave to walk the dogs without having to take our keys. Worked perfectly, purchased two more for the garage and backdoor and installation was smooth. We've had them for a couple of weeks now and all doors are working perfectly. We did notice that one of our doors was not drilled out deep enough for the lock to fully deploy. Once we drilled it out deeper the lock worked fine.
    Date published: 2015-09-01
    Rated 2 out of 5 by from I had really high hopes Bought last spring. Installed very easily. Was able to re-key it in just moments. Didn't hook up the Z-Wave since that would be a later project. All summer and fall it was wonderful not having to worry about using a key. It was installed in a vacation house 3 hours away from my full-time home.In early January my wife drove out to the house and discovered she couldn't get in. The code didn't do anything and using the key, the cylinder just spun around, the deadbolt wouldn't engage. Cold and wet, she had to spend the night at a friend's house and call a locksmith the next day. He got it working but said it doesn't work reliably and would likely happen again if put back into service.A lock isn't worth anything if it isn't reliable 100% of the time.
    Date published: 2016-02-10
    Rated 1 out of 5 by from Total Disappointment I bought one for my new house. The installation started off easy but during unlocking the deadbolt would not retract all the way and would leave you locked out of the house. I exchanged it for a new one and the same thing is happening. The auto lock feature continues to unlock the door. After it is unlocked, lock the door and the auto lock unlocks it. Returning it and wish that I could give a lower rating.
    Date published: 2014-10-29
    Rated 5 out of 5 by from Great feature it's amazing I bought 9 months ago and im very satisfite . This product work perfectlyAny Time
    Date published: 2015-05-03
    Rated 1 out of 5 by from Terrible range, impossible to program Overall a huge disappointment in this product's zigbee connectivity. The instructions are old, outdated, and straight up incorrect. If you do some searching ONLINE, you will find out that in order to connect it to your zigbee devices you have to push one button 7 times, another 4...really?? Then it works the first time, and after that its hit or miss. I have 3 repeaters in a 3000 sq ft house just to get a signal that works occasionally, and when it does it might take 3-5 minutes to respond. Unless Kwikset has done a 180 on this product since I bought it two years ago, I definitely do not recommend it.
    Date published: 2015-02-27
    Rated 4 out of 5 by from Good product, could be better I've been using this lock for a few years now. After about 6 months, the lock began to malfunction, loud clicking, like the gear box failed. Kwikset quickly replaced the lock. Good support!The replacement lock I received has been in use every since. About 4 months a go, I noticed the motor was struggling to unlock the bolt. With that, I patently disassembled the lock (not recommended for the average person, as there are small directional magnets that can be easily lost or incorrectly installed) gear box, found that kwikset used a lithium based grease for the gears which had dried up, causing the motor to struggle, stress, and even cause the bolt to jam up at times - also causing the batteries to drain quickly. After lubricating with another lithium type grease, the lock now works better than the day I received it.I wish the lock had an external power option accessory (for advanced installations) that used the battery pack for backup and extended the antenna to an external antenna. The purpose of this would allow advanced installers to route a single cable within the door that would power the lock, relocate/extend the antenna, and more. Batteries would never have to be changed at the lock, the zwave controller could be located further, as the lock would transmit further since it was hardwired, and antenna could be relocated. I've done some research and think I can do this myself with a little bit of patients.Overall, good product, with a little nurturing. Like I said, could be better.
    Date published: 2015-02-27
    Rated 3 out of 5 by from clean look but... I love my new door lock. But for programing stuff through Control4, it could be a bit more complet. Acces control with time and day restrictions would of been nice directly in Composer. Dont getbme wrong, I would buy it again if I hadnt bought it, but more possibilities for email notifications and other cool features would be awesome.
    Date published: 2015-02-10
    Rated 5 out of 5 by from It just works I don't get the negative reviews, perhaps they had a faulty unit? We have two of these in our house and they work great with the z-wave home automation network. Battery life is decent but you do have to turn down the polling frequency for that.
    Date published: 2015-04-17
    • 2016-04-29T11:51CST
    • bvseo_cps, prod_bvrr, vn_cps_3.2.0
    • cp_1, bvpage1
    • co_hasreviews, tv_0, tr_12
    • loc_en_US, sid_910CNT-ZW-15-SMT, PRD, sort_relevancy
    • clientName_kwikset
  • What is the part number for a thick door kit for the 910CNT ZW 26D SMT?

    Asked by: JimJim
    Hello JimJim,Thank you for your interest in Kwikset model # 910CNT-ZW-26D-SMT. The part number for a thick door kit is Kwikset part # 81691.Kwikset covers their locks under a Limited Lifetime Warranty. For assistance in troubleshooting your lockset and warranty support please contact Kwikset Consumer Service at 1-800-327-5625.Thank you,Kwikset Support Team
    Answered by: Wendy
    Date published: 2016-04-19

    I previously paired this lock with a Z-Wave hub, and now want to pair it with a new hub. I don't know how to "exclude" the previous hub. I tried to do a factory reset of the lock, but when I follow the instructions, it doesn't beep or reset.

    Asked by: NateH
    Hello NateH,Thank you for your interest in Kwikset model # 910CNT-ZW-15-SMT. We apologize for the in convenience you have encountered with your lock.For assistance in troubleshooting your lockset and support please contact Kwikset Residential Access Consumer Service at 1-866-863-6584.Thank you,Kwikset Support Team
    Answered by: Wendy
    Date published: 2016-04-14

    I have one of this 910CNT ZW 11P SMT that suddenly stop working.   It seems is the motor because when I push the lock button I does nothing jus a beep within 8 seconds.   When also I send a command through the Z-wave controller it does nothing.

    Asked by: Emanuel
    Hello Emanuel,Thank you for your interest in Kwikset model # 910CNT-ZW-11P-SMT. We apologize for the inconvenience you have encountered with your lock. Kwikset covers their locks under a Limited Lifetime Warranty. For assistance in troubleshooting your lockset and warranty support please contact Kwikset Residential Access Consumer Service at 1-866-863-6584.Sincerely,Kwikset Support Team
    Answered by: Wendy
    Date published: 2016-03-28

    I bought a version of this a few years ago and seems its zwave ready...which when I final got around to pairing with my new security system - didn't work - took apart and realize there is no zwave chip/rf seems to be a backet for it. how do I get it?

    Asked by: scottm
    Hello scottm,Thank you for your interest in Kwikset products. We apologize for the inconvenience. The model you purchased was model # 909CNT-15-SMT. This model is not Zwave compatible. The model needed to purchase is Kwikset model # 910CNT-ZW-15-SMT this model is Zwave compatible.Sincerely,Kwikset Support Team
    Answered by: Wendy
    Date published: 2016-03-24

    Does this come with the interior counterpart as well or does that have to be purchased separately? 

    Asked by: lacey
    Hello lacey,Thank you for your interest in Kwikset model # 910CNT-ZB-11P-SMT. The interior portion of the lock features a turn piece for manual locking and unlocking of the door.Thank you,Kwikset Support Team
    Answered by: Wendy
    Date published: 2016-03-21

    Are there any zigbee related products that are 100% weather proof? I'd like to use this on a exterior vinyl fence gate. I could use a weather housing but would prefer it to be left out. Let me know. 

    Asked by: chiAVguy
    Hello chiAVguy,The exterior of Model # 264CNT 15 SCAL SCS is rain resistant and may be exposed to the elements. The interior side of the unit should not be exposed to rain; however, as it is intended to be on the inside of the door (inside the home). If the installation location allows the interior side to be shielded from the outdoors, like a home would, then it is OK. Installing the unit in a location that exposes the interior side to water is not recommended.Thank you,Kwikset Support
    Answered by: Marie M
    Date published: 2016-03-18

    For a full-glass French door (with wood frame).I need a double cylinder deadbolt with keyed access from BOTH sides and keypad/smart phone access from the exterior. Is this available? Also, can I order two or more deadbolts keyed the same?

    Asked by: MichaelArch
    Hello MichaelArch,Thank you for your interest in Kwikset model # 910CNT-ZB-15-SMT. We apologize, Kwikset does not manufacture any electronic locks that are keyed on both sides of the door due to the electronics that are on the interior side of the door. Kwikset now has the Smartkey technology that will allow you to rekey the lock to one key without the use of a lock smith and waiting for a special order of two keyed alike locks.Thank you,Kwikset Support Team
    Answered by: Wendy
    Date published: 2016-03-15

    Hello does it support all Z-Wave frequencies: Frequency 868,4 MHz EU; 908,4 MHz US; 921,4 MHz ANZ; 869,2 MHz RU, or only US? I have a European 868,4 MHz Fibaro Home Center 2 is it possible to connect them?

    Asked by: Karim Shalaby
    Hello Karim Shalaby,This lock is compatible with a Zigbee controller. Please contact your control dealer for compatible Kwikset locks to your device.Thank you,Kwikset Support Team
    Answered by: Wendy
    Date published: 2016-03-08
    • 2016-04-29T12:32CST
    • bvseo_cps, prod_bvqa, vn_cps_3.2.0
    • cp_1, bvpage1
    • co_hasquestionsanswers, tq_40
    • loc_en_US, sid_910CNT-ZW-15-SMT, PRD, sort_recentAnswersFirst
    • clientName_kwikset