The Home Depot
21421 Shellhorn Rd
Ashburn, VA 20147
703 726-2883
Retail
Distance: 2.69 miles away
TART LUMBER
22183 Shaw Road
Sterling, VA 20166
703-450-5880
| Wholesale Distributer
Distance: 5.78 miles away
Lowe's
45430 Dulles Crossing Plz
Sterling, VA 20166-8920
703 948-0010
Retail
Distance: 5.79 miles away
View All Results
ENLARGE
  • Lifetime Polished Brass
    Lifetime Polished Brass
    Lifetime Polished Brass
  • Satin Nickel
    Satin Nickel
    Satin Nickel
  • Venetian Bronze
    Venetian Bronze
    Venetian Bronze
Current Finish:

SmartCode Electronic Deadbolt

Model: 909 11P SMT

Function: SmartCode Deadbolt

Upgrade to a more convenient, more controllable keyless entry deadbolt with SmartCode™ Signature Series. With your own personal code, you can enter your home with just a few simple pushes of a button and lock it with just one. You also get more control over who has access to your home. Just assign a temporary code to whoever needs one and delete it when you see fit. Now you can totally eliminate the need for keys. SmartCode is easy to install, program and use and operates on 4 AA batteries. SmartCode complements any Kwikset knob, lever or handleset.
  • SmartKey® technology - the lock you can re-key yourself in seconds in three easy steps
    • Do not use prints made from this website to mark distances.
      Due to individual printers, dimensions on installation instructions may not print at an accurate scale.

    • Kwikset products are backed by one of the most comprehensive warranty programs available. You can feel confident that with the purchase of Kwikset you have selected the best quality product, backed by the best customer service available.

      This product comes with a lifetime mechanical and finish warranty to the original residential user of Kwikset against defects in material and workmanship as long as the original user occupies the residential premises upon which the product was originally installed. One year electronic warranty. This warranty DOES NOT COVER scratches; abrasions; deterioration due to the use of paints, solvents or other chemicals; abuse; misuse; or product(s) used in commercial applications. Upon return of a defective product to Kwikset Corporation, Kwikset may repair or replace the product or refund the purchase price. Kwikset is not liable for incidental or consequential damages. Some states do not allow the exclusion or limitation of incidental or consequential damages, so the above exclusion may not apply to you. This warranty gives you specific legal rights and you may also have other rights that vary from state to state. If a mechanical or finish defect occurs, please call 1-800-327-LOCK (5625) in the U.S. and Canada or return it to Kwikset Corporation, Consumer Services, 19701 Da Vinci, Lake Forest, CA 92610. For customers outside of the U.S. and Canada, claims under this warranty must be made only to either the place of purchase or to the listed importer.

      Consumer Services
      19701 Da Vinci
      Lake Forest, CA 92610
      1-800-327-LOCK
    • No specialty functions available
    • SmartCode Electronic Deadbolt in Venetian Bronze is rated 4.4924 out of 5 by 327.
      Rated 4 out of 5 by from Great bang for your buck We've had this coded deadbolt for over a year now. I installed it on our front door with a handle from a Kwikset kit while replacing all door knobs and deadbolts. I simply subbed the electronic deadbolt for the normal one (and used the normal one on one of the back doors). I like it a lot and my wife loves it. We have toddler twin boys and I leave earlier than she does, so packing boys, lunch, gym clothes, coffee, etc was hard enough without fumbling and dropping the keys. Now she simply has to press the button and voila! The fact that it lights up at night when you forgot to turn on the porch light is especially convenient. I bought the deadbolt on sale at lowes, used a coupon, and got their military discount so the value is outstanding. I use Energizer's best battery (expensive, but they last) and I just recently changed them for the first time. By the way, changing or installing the batteries is a snap, just slide the cover off. I turned off some of the lighting and unnecessary battery-draining features and I recommend others do the same if possible. It looks amazing and guests compliment the looks and the features. I'd buy it all over again if I had it to do over, and that's saying something because I can be pretty critical. Go ahead, if you're buying a deadbolt you're on the hook to spend some cash anyway, so you might as well splurge a tiny bit for an upgrade.
      Date published: 2015-04-16
      Rated 5 out of 5 by from If you have Kids.....Great piece of mind I bought this because my kids kept loosing their keys (which presents it's own set of challenges). Now they just remember their code and they can easily gain access. When they run out to play, they just push one button to lock the door and I don't have to worry about leaving the door unlocked so they can come back in and I have the security of knowing the door is locked all the time, and you know how it goes with kids, in and out all day long. Multiple codes, easy to program, use a key if you prefer, easy re-key if a key does get lost, anti lock bumping technology, for me it was a no brainer and the perfect fit for my family.
      Date published: 2015-03-11
      Rated 4 out of 5 by from Good, but Corrodes I have used two of these locks. One worked well for about 2 years and then needed to have the batteries changed. Surprisingly, I found that the battery contacts had corroded. I lubed the contacts and put in new batteries, and it continues to work fine.The other lock was used in an empty rental and worked for about 2 years. One of the contacts was severely corroded and the alkaline battery leaked. I lubed the contacts and replaced the batteries, but the lock does not work.Customer service at Kwikset has been very good. They already replaced a cylinder for me. I have not called them yet about the faulty lock.
      Date published: 2015-04-17
      Rated 1 out of 5 by from I bought this about a year ago, lately it's been eating batteries about every week. I just replaced the batteries again, and it won't respond. It was great while it worked, I just totally lost all confidence in this product.
      Date published: 2014-12-05
      Rated 5 out of 5 by from Easy to reprogram, simple to use I added this to avoid providing keys to a maid service. I provided them with their own code which took seconds to program. When that service didn't work out, it took me seconds again to wipe out their code by exchanging it for another one. I was very glad to have purchased this excellent lock rather than worrying if they had made a copy of my physical key or having to change locks. I also liked the convenience of changing that lock rather than having to arrange time away from work during the day to pick up my key. Convenience all around. The lock is very easy to use and as secure as a keyed deadbolt.
      Date published: 2015-04-16
      Rated 1 out of 5 by from Do Not Buy This Lock!! Purchased this lock, along with the coordinating door handle, over a year ago and love the color and style. It's just beautiful; however, the first lock malfunctioned after less than a year (the keypad only worked on a whim-we always had to keep a key with us) and kwikset was nice enough to send another, but now this lock isn't working either. In this case, the batteries last only a week or so, and the lock mechanism catches halfway through the lock/unlock cycle, so the keypad is useless. We must use the key everytime. A total waste of money and an exercise in frustration. Very disappointing since the set is so elegant. Needing to purchase a new lock once a year because the warranty has run out is not what I had in mind. If there are this many problems with this lock, and I have read many similar reviews, the warranty should be much longer or kwikset should offer a more reliable product.
      Date published: 2016-05-24
      Rated 5 out of 5 by from Like the function Bought this particular model a month or so ago. I had the same model but in a different color however, I had to install it upside down to make it work. I'm not sure why but that was the way it was set up, I guess, to operate the opposite direction as to my door. Anyway, I love the convenience of these looks. No more messing with keys or worrying about loosing them. All you have to do is remember your code, which is easy to set. The first lock will be installed on my back door when I get it done, it works the opposite direction to the front door. I don't think there is any particular direction associated with these locks but the first one seemed to have a specific direction and will work for this door.
      Date published: 2015-04-18
      Rated 4 out of 5 by from Works great so far!!! We decided to go with this type of lock because our son kept leaving his key or losing it . We were able to install it without any problem. Programming it was easy too. I followed the instructions and we were good to go. Now my son rushed out in the morning and just pushed a button to lock it. In the afternoon I do not have to worry about him being locked out of the house. We have had it less than a year, but have had no problems so far. I have replaced the batteries once. I have even changed the codes a couple of times with no problems. So far I am pleased with this purchase!
      Date published: 2015-05-20
      • 2016-05-25T12:05CST
      • bvseo_cps, prod_bvrr, vn_cps_3.2.1
      • cp_1, bvpage1
      • co_hasreviews, tv_5, tr_322
      • loc_en_US, sid_909-11P-SMT, PRD, sort_relevancy
      • clientName_kwikset
    • I reinstalled my lock on a new door. Lock now locks the door when I enter my code and unlocks the door when I press the lock button. I tried repeating the door handling steps a couple times, but it has not corrected the problem. What else shoul I try?

      Asked by: LAB
      Hello LAB,Thank you for your interest in Kwikset model # 909-L03-SMT. We apologize for the inconvenience you are encountering. Please remove the unit off the door except for the latch. Move the latch into the extended locked position and reinstall the unit on the door. Then perform the handing step.Sincerely,Kwikset Support Team
      Answered by: Wendy
      Date published: 2016-05-24

      Is there a method to check which code has been used to gain entry?

      Asked by: jed911
      Hello jed911,Thank you for your interest in Kwikset model # 909-15-SMT. This unit does not have a method to check which code has been used to gain entry. We apologize for the inconvenience.Sincerely,Kwikset Support Team
      Answered by: Wendy
      Date published: 2016-05-23

      The lock sticks in the "Locked" position when the deadbolt is locked using the outside electronic lock bttn. If I lock from outside, then code unlock it won't budge. I have to move the int. deadblt. 1/4" then it starts to work. Dr handl proc. successful. 

      Asked by: Mike D
      Hello Mike D,Thank you for your interest in Kwikset model # 909-L03-SMT. We apologize for the inconvenience you have encountered. Kwikset covers their locks under a Limited Lifetime Warranty. For assistance in troubleshooting your lockset and warranty support please contact Kwikset Consumer Service at 1-800-327-5625.Sincerely,Kwikset Support Team
      Answered by: Wendy
      Date published: 2016-05-23

      If I do a factory reset, will the existing keys still work? 

      Asked by: Bri95
      Hello Bri95,Thank you for your interest in Kwikset model # 909-15-SMT. If the unit is factory resetted, this is only for the electronic portion of the lock. The physical keys will still work.Thank you,Kwikset Support Team
      Answered by: Wendy
      Date published: 2016-05-20

      Is there a matching lower handleset?

      Asked by: Ullejr
      Hello Ullejr,Thank you for your interest in Kwikset model # 909-15-SMT. The Arlington, Austin or Montara handle set may match the lock. You will just have to keep the manual deadbolt as a spare part as they are included with the handle sets.Thank you,Kwikset Support Team
      Answered by: Wendy
      Date published: 2016-05-18

      My 909 says on the lock that it is home connect ready but the description says it is not.  Which is correct?

      Asked by: RayRiley
      Hello RayRiley,Thank you for your interest in Kwikset model # 909-11P-SMT. The unit itself is home connect ready. The box will state home connect. This unit is not for a home connect system, it does not state home connect on the box. If the unit were home connect there would be a home connect card inside the unit. Both home connect and non home connect use the same 909 unit. One includes the home connect card model # 910 the other does not model # 909. We apologize for the confusion.Sincerely,Wendy FKwikset Support Team
      Answered by: Wendy
      Date published: 2016-05-18

      Is it waterproof?

      Asked by: Christine
      Hello Christine,Thank you for your interest in Kwikset model # 909-11P-SMT. The interior for a SmartCode is not designed for exterior use and should be under cover and needs to be protected from the elements. The exterior can be installed on an outside door but not be exposed to direct weather.Thank you,Kwikset Support Team
      Answered by: Wendy
      Date published: 2016-05-17

      how do I remove the old brass wiser keyless entry lock?

      Asked by: Rebecca 57
      Hello Rebecca 57,Thank you for your interest in Kwikset products. In order to better assist you we ask that you contact Kwikset technical support at 1-800-327-5625.Thank you,Kwikset Support Team
      Answered by: Wendy
      Date published: 2016-05-16
      • 2016-05-25T12:41CST
      • bvseo_cps, prod_bvqa, vn_cps_3.2.1
      • cp_1, bvpage1
      • co_hasquestionsanswers, tq_349
      • loc_en_US, sid_909-11P-SMT, PRD, sort_recentAnswersFirst
      • clientName_kwikset